Sjuttonde

Livet just nu alltså. Det var längesen jag mådde så här bra. Det var även längesen jag kände
så här MYCKET. Jag trivs fruktansvärt bra hemma i Lule. Jag längtar verkligen till hösten i Göteborg.
Känner hur mycket jag kommer att sakna alla här hemma. Känner hur kul det kommer att vara
med en ny stad. Och framförallt så känner jag hur jävla stolt jag är över mig själv som tagit mig
en på en utbildning som jag faktiskt vill gå. Journalistprogrammet på Göteborgs universitet.
 
Blir nervös av bara tanken.
 
Sommaren har fan varit helt underbar. Inledde starkt med tre veckors ledighet, började jobba
samma dag som värmen och solen kom till stan. Betat av tre veckor på Vardia (tre veckor av
jävligt ihärdigt sorterande av papper, kuverterande av papper som ska skickas iväg och 
registrerande av autogirofullmakter) och har tre veckor av (pappers)jobb kvar. Denna vardag
har kantats av färjan, lite tennis, en legendarisk midsommar, en härlig hamnfestival, motionerande, 
något kvällsfika här och där och soltimmar som tyvärr kan räknas på två händer.
 
Och jag kan inte beskriva hur kul det har varit. Jag kan inte heller beskriva hur mycket jag
tycker om min familj. I fucking love them. Nä, skämt åsido. Har dock aldrig uppskattat dem
så här mycket. Jag har flertalet gånger tänkt på att Calle borde komma och hälsa på mig i 
Götet meeeeen det går ju inte. För han ska flytta till USA. Det är väldigt långt till USA. Har jag
tur så får jag i alla fall ner partydjuret Wilmie en sväng. 
 
Avslutningsvis så får jag betona för mig själv att det är länge kvar av sommaren fortfarande.
Mycket som ska hinnas med och uppskattas. Många soliga dagar (i alla fall efter 8 aug!!!) och
kvällar. Kroatien en sväng med Boråsarna. Färjan jättemånga gånger. Och middag imorgon med
släkten. Kubb hos Linn och Simon på lördag. FAN VAD MAN MÅR ÄNDÅ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0