sem(m?)eltisdag

Idag är det då fettisdagen eller fattuesday som amerikanarna som höll i vår
engelskalektion idag sa. Har förövrigt varit en bra tisdag förutom någon
incident sådär...

Jag och ida gick till kungs för att äta lunch. Det vi i själva verket hoppades på
var att man skulle få en gratis semla efter maten... Det fick man inte...
Däremot fick vi trevligt lunchsällskap av ett bandyproffs och två hälsa-tjejer.

Samhällsen efter lunchen var helt okej (!), och kjell blev så nöjd när jag
svarade på en fråga. Vilket säger mycket om hur mycket jag svarar på
lektionerna och hur lite som krävs för att göra Kjellan glad.

När jag sedan skulle gå ut från smedjan mot bussen var det väldigt halt
och jag hann tänka: oj, vad halt det är och nu kommer jag säkert ramla.

Och vet ni vad, det var precis det jag gjorde... Fick panik och sa till ida:
Hjälp mig upp!!! Kände mig lite utelämnad när jag låg där utanför ingången...
Det var inte kul... (Ida skrattade hela vägen till bussen och under hela
samtalet vi hade under bussresan också...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0