DOM LEVER

Nu har det passerat ungefär två veckor av vår vistelse. Tiden går så jävla fort. Vi har:
 
- Turistat färdigt i Peking där vi hann bocka av Kinesiska muren (Jag höll på att drunkna
i mitt eget svett och Sima som den lilla panter hon är joggade i princip hela vägen upp till
den viewing spot vi fann lämplig. "Kom igen nu Carro, du kommer mest troligt aldrig att
komma tillbaka hit!!!!!!!!!"), Summer palace, den förbjudna staden och himmelska fridens
torg. På himmelska fridens torg var vi nog lite för hungriga för att uppskatta det. Man ska
väl inte heller sticka under stolen med att det bara är ett torg. Med lite flaggor.
 
- Åkt nattåg till Shanghai. Rädslan vi kände innan vi visste hur vi skulle hitta tåget... 
Om vi säger såhär, tidtabell på kinesiska. Den är lite svårtydd ibland. 
 
- Checkat in på vårat hotell. Receptionisterna kan inte ett ord engelska. Vi bor i ett rätt
sunkigt hotellrum med två sängar och ett skrivbord. Och såklart, en teve och en pall.
Wifi endast nere i hotellreceptionen, så varenda gång vi är på väg ut eller tillbaka så
sätter vi oss alltid på samma ställe och kollar viber (<3). Jag trodde aldrig att jag
skulle säga det här, men jag saknar inte facebook. (Tid för chockade reaktioner.)
 
- Hunnit bli kära i Shanghai. Nu när det dessutom är FETT varmt och vi börjat lära oss
litegrann så går jag mest runt med lite lyckorus pumpandes runt i min kropp. På kvällen
är det magnifikt. Personligen så älskar jag när solen precis håller på att gå ner och luften
är lite disig här, då är himlen alltid rosa. 
 
- Shoppat fejkgrejer på fejkmarknaden och blev rätt besvikna över utbudet. Tills vi
hittade, och då överdriver jag inte överhuvudtaget, SHOPPINGHEAVEN på ett annat ställe.
Ett shoppingcenter på fem våningar där de har ALLT. Skorna. Jag säger bara det.
 
- Börjat äta mat från stånd på gatan. Känner mig väldigt... delikatessig.
 
- Utforskat lite av Shanghais uteliv. Dragit två utekvällar och hunnit med fyra klubbar.
Blir nästan lite stolt över oss. Minglat med (fruktansvärt fula) fransmän, tyskar och så
en grekisk gud från Columbia. Sima blev dessutom sparkad på smalbenet av en 
kinesisk tjej. Alltså... hahahahahaha. Jag dör. Kan dock inte beskriva känslan på första
klubben när jag insåg att jag fick röka inomhus. På dansgolvet, med en drink i ena handen
och en cigg i den andra. Då mådde jag. (Dock inte riktigt lika bra dagen efter.)
 
- Sytt upp två kostymer åt min käre bror. Och plötsligt så är jag väldigt poppis bland
båda mina bröder. De hör av sig regelbundet. Tror inte att det beror på att William vill
att jag ska köpa en keps till honom och Calle vill ha en klocka. Nä, de saknar nog mig.
 
Imorgon ska vi sola hela dagen och äta mackor från Subway (Det finns inga mackor
någon annanstans!!!! Bara ris och nudlar.) och på onsdag är det girls night out som
gäller. Kanske någonstans där emellan ska försöka pressa in lite plugg i vårat
fullspäckade schema. Får se.

Kommentarer
Postat av: selma

tack för uppdateringen!! Som jag väntat:D

2013-04-21 @ 00:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0