En måndagskväll

Oj. Hjälp. Lyssnade just på M83 – Midnight City och fick nästan lite svårt att
andas för att det VERKLIGEN kändes som att jag var inne på apolo en måndagnatt
dansandes till lite för dålig rockmusik.

Började sakna en måndagsutgång nu, speciellt om den hade varit under
semestern. Ligga på stranden hela dagen, komma tillbaka till lägenheten
vid sex kanske för att bestämma med carrer del mar att "ikväll ska vi inte vara
lika sega som vanligt utan klockan tio ses vi hos oss så vi hin..." vilket aldrig
hände.

Göra lite middag (sallad, sallad pasta tonfisk, spenat pasta, fyraostsås),
ligga och vila för att inse att klockan visst var halv nio. Alla ska duscha.
Finns en dusch. Vid tio börjar vi dricka vin. Sen vid elva kommer
carrer del mar. Hade det varit en komplett förfest hos oss där sista månaden så
hade även Max, Gustav, Ante, Gedeon, KD, Malin och Marcel varit där. Börjar
fortfarande skratta när jag tänker på hur vi hade en galge på väggen med
Jennys hängselbyxor som prydnad där Marcel en kväll hängde av sin kavaj.

Väl på Carrer Atlantida insuper vi så mycket vi kan (mest alkohol) innan vi
börjar röra oss mot Ryans. (<3) Har man tur sitter det två fransmän och
langar drinkbricka efter drinkbricka. Eller ja, tur och tur. Vet inte hur bra det
är ur ett långsiktigt perspektiv, men kul var det för stunden. Eller jag ångrade
mig. Först går vi på Jamboree (var du med någon gång dit Fia?) och tar en
stämpel för att sen gå till Ryans. På Ryans får vi biljetter av Max och sen
är det Apolo som gäller.

Gud, jag blir så inne i det jag skriver att jag får nästan rysningar. Känns
som att jag går förbi pizzastället och suktar efter getostpizza just precis nu.

Ja, på Apolo är det jättemycket spanjorer, jättetrångt och världens äckligaste
toaletter där folk röker eftersom att man inte får gå ut någonstans för att göra
det. Men, jag hade en så himla bra måndag där. Sista måndagen där var det
till och med. Alla var ute. Vi dansade i en... skulle skriva ring men det var det
inte. Grupp kanske. Någon hånglade loss. (HAHA)

Sen är det alltid någon som spyr, någon som går hem tidigt och någon som
kommer bort. Bästa är lilla övervåningen där man kan stå och spana i folk-
havet. Har man tur så är det blonda kompisar man letar efter.

Min sista kväll på Nasty Monday avslutades i alla fall på La Flour
(nattöppen svartrestaurang där man får knacka på en dörr och så öppnas en
liten lucka. Blir man godkänd får man komma in. Så spännande!!!) som dessvärre
denna gång hade hunnit öppna för dagen... Vi var åtta tappra krigare vilket säger
en hel del om hur kul den kvällen/natten var. Maja eller Sima snodde glass i
Selmas väska. Sen efter maten satt vi i en ring utanför, och precis innan vi
skulle skiljas åt körde vi standardgruppkramen där någon tog intiativet och
började sjunga teletubbies. Jag vet inte varför.

Nasty monday, någon gång ska vi ses igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0