Lillsöndag

Det är inte så jättekul att vara bakis på jobbet tycker jag.

div>Något som däremot är jättekul är när PER är det. När han började spåna på
att det är klart att en fyrtioårig kvinna köper ett par stövlar av en tjugoårig
kille som smickrar med att "de verkligen framhäver hennes smala vader"
och avslutar med säga att de nog inte är så lyckliga i allmänhet då mannen
slutat uppskatta dem, bara massa plikter och måsten samt att de mest troligt
vill ta självmord. Ja, då höll jag på att skratta ihjäl mig av den oväntade
twisten på slutet.

Annars då? Som vi diskuterade oftast är den sista frågan i ett kallprat där
konversationen alldeles strax kommer dö ut. Obehagligt läge.
Var på färjan igår, icket att förglömma förfesten på strandtaket i solen.
Satt i vipen först (ja, ingen som vet varför, det var inte så kul.), minglade,
skickade en fin bild till Selma, dansade, gick längs storgatan, efterfestade
i fem minuter, åkte hem med chaffisen Robert och kom hem till en bror med
vän som hade spontandruckit ett glas rött vin vid halv tre......?

Idag har jag jobbat (vikt fakturor, sorterat post och sett viktig ut framför
datorn), mått dåligt, varit på väg hem från jobbet vid halv fyra efter lite
facebooktid bara för att upptäcka att det visst bara var slut på papper i
skrivaren och att det var tvåhundra fakturor kvar att kuvertera. Då älskade
jag inte mitt liv så jättemycket.

Nu ska jag gå en sista kylskåpsjakt. Misstänker att det kan vara ungefär
samma innehåll som de två tidigare rundorna jag gjort idag, ingen som har
handlat så jättemycket då päronen är i Stockholm. Sista rundan funderade
jag på blåbärssylten eller lite gammal citron. SÅ svårt.
Jätteful bild från Pauls födelsedag då vi på något mirakulöst sätt lyckades
ha glasstårta i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0