tjugoandra

Idag på bussen satt jag med ett fyllo. På väg in till stan.
Alltså, jag sitter där helt lugnt 09.32 när ett gäng på tre personer kliver på.
Två tjejer och en kille. Eller två kvinnor och en man. Hur gamla de nu var.
Trodde först att det var två handikappade och en ledsagare.



Det var det inte.

Så hon satt bredvid mig nästan hela resan och frågade vad jag lyssnade
på för musik, om alla var så här sura på en torsdagmorgon och sen
berättade hon om hur den andra tjejen var en hora och att killen
egentligen var tillsammans med hennes kompis "och nu ser jag att han
sovit hos henne och vad tror du att dom två har gjort? Kollat på
småstjärnorna? Nä, skulle inte tro det va!" och så var han tydligen
kvinnomisshandlare för hans tjej hade ofta blåöga som hon fått när hon
"ramlat", det visste minsann hon hur det var för hon hade själv blivit
slagen. Sen hade hon en släng av adhd eller vad fan det hette som de
där jävlarna hade fått fram resultat på, vilket gjorde henne hyperaktiv
och då hade hon två låtar som när hon lyssnade på dem så fick hon
fram vad hon kände...

Jag log och nickade hela vägen och fick ett:
"TACK för att du pratade mig, ha ett jävligt bra liv, för du är fin."
precis när vi skulle gå av.

Var helt slut innan skolan ens hade börjat.

Kommentarer
Postat av: cam

hahaha

2009-10-22 @ 20:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0