nionde

Idag lånade jag böcker till den här underbara rapporten (..............) vi ska
skriva i psykosocialt arbete. Något som borde gått lätt och smärtfritt om det
inte varit för bibliotekarien.

När jag ställde mig i kö för att... ja, få låna böckerna överhuvudtaget så
kom hon fram till mig, la sin hand på min arm och frågade:

"Har du lånekort?"

Jag blev lite förvånad över hennes beteende men svarade så normalt jag
kunde att det hade jag inte utan jag hade legitimation. Då tittade hon på
mig ett tag innan hon svarade:

"Okej."

Om det är något jag är säker på så är det att det ska gå att låna böcker
bara man har legitimation med sig. Men bara för att hon såg så skeptisk
ut så var jag tvungen att fråga om det inte var okej. Hon sa då att det
var det.

Sen la jag upp böckerna på disken, gav fram min legitimation och
väntade. Hon tog min legitimation, läste av det och kollade sen på mig.
Efter ett tag sa hon något jag inte hörde, så jag sa va och då sa hon:

"Böckerna måste ligga upp och ner. Annars kan jag inte blippa."

Jag hade alltså lagt dem med framsidan uppåt. Gud, snälla förlåt mig
för detta. Jag lovar att i framtiden alltid ha med mig lånekort och vända
böckerna åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: Wililam

Hah! hon ville ju veta om du hade lånekort för att du skulle köra "självbetjäningsblippningsmaskinen" förstås!

2009-12-09 @ 19:50:51
Postat av: William

om du var på kulturens hus frågade hon dig nog för att hon ville att du skulle använda "självbetjäningsblippmaskinen". Om det var i staren tror jag att det är för att dom bibliotekarierna är lite konstiga. En konsekvens av de upprepade gångerna min klass lämnar tillbaka böcker för sent och/eller förstörda...

2009-12-09 @ 20:00:35
Postat av: Tripplepost!

2009-12-09 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0