sportlov

har haft ett mkt pra sportlov så här långt. har hunnit göra mer än jag hann
under hela vårterminen. okej, jag erkänner. jag kryddade lite bara så att
jag skulle få skriva att jag kryddat. jenny har sagt att hon tycker att det är
snyggt så då tycker jag också det.

lördagen bestod mestadels av hockey. tog bussen med jenny och kj till
coop för att se b-juns match. ida kom efter ett tag eftersom quinnan hade
spelat match.efter två perioder gick vi till max där de andra åt middag och
jag kollade på. när alla förutom jag var mätta och belåtna vandrade vi tillbaka
till coop för att denna gång skåda alaget spela mot modo. på vägen plockade
vi upp min käre lillebror william som skulle vara med oss till nån gång
vid 8 sa mamma. mm, juste. åtta blev det ju...

efter matchen som förövrigt var ganska depp med förlust for vi till björx och
william fick den stora äran att följa med. vi var hemma hos edin och chillade
typ. det var väldigt chill. 00.40 tog vi sedan nattbussen hem (då hade mamma
redan hämtat william)

på söndagen sov jag inte ut för då var det barngympa igen <3 gick ändå rätt
bra trots att jag blev rätt slut till andra gruppen. efter barngympan skyndade
vi oss fröknar litegrann och bytte om till våra vanliga identiteter för att vi skulle
kunna se b-jun igen. vi mötte upp med ida och efter den matchen for vi hem
till kära gammelstad för att kolla basket. gbbk mot gladan. eller borde kanske
skriva björx mot stan. (hur kan man egentligen kalla gammelstad för stan?
det är ju typ en by...) gladan vann och gammelstad försvann.

ida följde med mig hem och käkade lyxmiddag bestående av fiskpinnar i
korvbröd. vi var även tvugna att jobba lite på vårat projekt, trots att det är lov :( 
sedan tog vi bussen in till stan (jenny hoppade på på sin buss-hållplats)
där vi gick på toa på max och sånt där viktigt innan vi gick på bussen som tog
oss till lulsundet. vi klädde på oss klart och sen promenerade vi upp till
ormberget där vi försökte göra upp en eld som inte blev mycket mer än ingenting.
efter ett tag kom iallafall björkskatapojkarna och då åkte vi lite och chillade mycket.
det var fett kul :)

och dagens dag, måndag. jenny sov hos mig inatt vilket resulterade i en
chill morgon/dag där vi inte fick mycket gjort. åt tonfisk och mackisar till
frukost kl 15.00 och såg lite spiderman (både på teven och ketchupflaskan)

kvällen kom och det blev dags för träning. guuud vad kul det var idag!!! not.
jag sög verkligen riktigt mycket. känns bra inför lilla vm. efter träningen blev
det iallafall bättre, jag och jenny stressade som få till bussen som plockade
upp linn vid centrum innan den tog oss till stan. där sammanstrålade vi
med kajsa och johanna. även ida som hoppade av trean sen när den kom.
tillsammans gick vi till lämmeln för lite lattjo. det var kul! roligast i början
men så är det väl ungefär med det mesta.

när vi blev less på att åka bestämde vi oss för att gå till kvantum för att
köpa glass. sen när vi väl kom dit var det ingen som skulle ha så då
gick vi tillbaka till stan där vi åt lite nyttig mat på max. otroligt gott!
blev mätt på hamburgaren, skräll?

efter ett tag kom björkskatapojkarna som varit på bio och satt med oss en
stund innan de blev hämtade. de tog då med sig ivarsson som lämnade
oss i sticket med hennes bricka... vi löste det och sen gick vi till quality hotel
där vi fick tag på en taxi som tog oss till gammelstad centrum för 175 kr.
promenaden hem sen var bara skön.

nu sitter jag här, funderar starkt på att gå och lägga mig. jag menar, det är
ju en dag imorgon också.

Kommentarer
Postat av: JtotheR

kunde inte sammanfattat dagarna bättre själv! dedär med skrällen blir jag lite orolig för måste jag säga. lämna inte matklanen iaf!

2008-02-26 @ 11:27:09
Postat av: KtotheJ

HAHAHA följe ovechkin (william) med till björks? Jag dör, nöjd kille kan jag tänka mig.
Och så tänkte jag bara säga att "björkskatapojkarna" låter väldigt fult. Eller jag tänker mest på björkskata.. Ne, kom på ett bättre ord. Jag vet att du kan!

2008-02-26 @ 23:47:50
Postat av: mattias r

björkskatapojkarna rules!!

2008-03-03 @ 23:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0