minnen

satt precis och kollade i gamla skolkatalogerna tillsammans med calle.
och plötsligt så började jag tänka på alla gamla minnen från stadsön.
inte för att jag saknar det, för det gör jag inte. inte än. jag började tänka
på när vi inte vågade köpa mackor i fiket, för att niorna jobbade där.
när vi gick omvägar för att slippa gå igenom "där uppe". när vi gick
i samma klass alla 4. när jag cyklade till kajsa varje morgon. när vi hade
världens bästa lärare, lasse. när vi for hem och åt lunch. när vi äntligen
fick våra mucktröjor, efter allt strul. när vi spelade beach volley med klassen
sista dagen på storsand, hur mycket vi skrattade då.

jag vet inte vad det var som gjorde det, men när jag såg hur små alla var
förut känns det som att vi bara blir större och större. vi kommer aldrig vara
13 år igen, aldrig gå högstadiet. det är som sorgligt på nåt sätt.


image3

7, 8 9 C:1



alltså, jag kommer aldrig glömma.


Kommentarer
Postat av: kajsa

jag saknar verkligen lasse! och de gör ju inte saken bättre att vi har världens sämsta mattelärare nu :/ och så saknar jag ju såklart att cykla med dig till skolan varje morgon, nu träffas vi bara några få gånger i veckan juu :(

2007-09-13 @ 18:03:34
URL: http://kjuto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0