helgen

tänkte ta en riktigt grundlig uppdatering om helgen.

torsdagen - packning direkt efter skolan, lite panik där ett tag men det löste sig.
halv sju gick planet som tog oss till stockholmia, vi pratade så mycket att vi inte
märkte att vi landade. det var mysigt i alla fall! sen när vi kom fram till linns
moster stod det framdukat kvällsfika så vi fikade och sen gick vi och la oss.
tanken var ju att vi skulle vara utvilade till nästa dag...

fredag - ... då det på schemat stod shopping hela långa dagen! och ja, vi
shoppade exakt hela dagen. 09.40 var vi inne i centrum, så då gick vi och
köpte en sl-remsa och kollade läget lite allmänt. sen sprang vi i affärer till
ungefär kl 2 då vi åt en kycklingbagel var till lunch. det var enda halvtimman
på hela dagen vi satt ner! sen shoppade vi till kl 7 då vi blev hämtade.
middag var gudomligt gott efter en hel dag av promenad runt hela stan,
sen hade vi tänkt se idol men vi orkade inte se klart så vi låg och pratade på
vårat rum istället. riktigt skönt :) sen somnade vi rätt tidigt, lite utmattade sådär.

Vi kommer in på pumaaffären i Gallerian, en expedit står och viker kläder
samtidigt som hon hälsar glatt! Både linn och jag hälsar tillbaka. Sen frågar
hon hur det är och precis när vi ska svara hör vi en mörk röst prata bakom
oss. Där står en väktare och tydligen var det honom hon pratat med hela
tiden, haha!

lördag - först åkte vi till linns kusiners dagis där det var städdag. därifrån tog vi
tunnelbanan in till t-centralen där vi chillade i två timmar eller nåt sånt, köpte
godis och sådär. sen sammanstrålade vi med fredrik och gick till bussen som
13.30 rullade iväg mot götebooorg. en seeeg bussresa var det, med ett antal
stopp då vi plockade upp fler sts-folk. en halvtimme innan vi var framme
började vi fixa oss på bussen vilket ledde till den här incidenten:

Jag och Linn går nerför trappen till undre våningen på bussen för att komma
toan. Väl nere rycker jag i handtaget och känner att det är låst. Så vi sätter oss
ner och väntar, och väntar, och väntar. Till slut så får linn nog och undrar vem
tusan som är på toan så länge, samtidigt som hon vrider om dörren.
Vips, dörren går upp och det visar sig att det varit öppet hela tiden...

Kl 7 var vi äntligen framme, fixade och klara och vi började vägen mot
lisebergshallen. Sen dansade och umgicks vi hela kvällen, det var
verkligen jättekul att träffa alla igen. Speciellt Camilla och Pernilla!! <3
sen kl 00.00 var allting slut, då var vi tvugna att säga hejdå som alltid
är lika jobbigt. bussresan hem gick rätt fort ändå, fast det var svinkallt och
man vaknade vid varje stopp. kl 6 var vi framme i stockholm igen där linns
moster hämtade oss. behöver jag säga att det var riktigt skönt att lägga
sig i en varm säng och sova?

söndag - vaknade 25 minuter innan vi skulle fara till flygplatsen, så någon
frukost hann vi inte med. packade snabbt ihop alla grejer och gjorde oss
klara. på flygplatsen blev det lite tid över efter att vi checkat in väskorna
och allt det där så då hann jag äta frukost. flygresan hem gick fort, fick
inte sitta bredvid linn och hennes kusiner så jag satt och lyssnade på
musik hela vägen. grymt trött och sliten.

och nu har jag hunnit vara och hälsa på pia och kenneth en sväng och
så har kajsa och maja varit förbi. visade upp mina nya kläder och så fick
jag höra lite om livet i luleå, haha. nu tänkte jag ta tag i engelskan som
det var prov på i fredags, har inte pluggat alltför mycket är jag rädd.


Kommentarer
Postat av: den som fixar allt

nu blir jag besviken! du skrev inte om du bra jag var i fredags som fixade allt ;D hahaha

2007-10-21 @ 22:22:30
URL: http://kjuto.blogg.se
Postat av: linn

så kul & mysigt vi hade det alltså, haha börjar skratta när jag tänker på expiditen och toaletten!

2007-10-23 @ 15:17:55
URL: http://linnstahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0