skolavslutningsdag

börjar med gårdagen. mamma var så gullig och väckte mig kvart över 7
när jag hade sovmorgon för hon visste tydligen inte om det. kunde inte riktigt
somna om efter det :( sen var vi då på storsand och spelade volleyboll.
riktigt kul faktiskt! inte för att vi var särskilt bra för det var vi verkligen inte ;b
fast skratta fick vi då göra. sen for jag, kajsa och maja till storheden efter
vi avnjutit skolans underbara lunch som skulle vara kyckling sallad
men var nåt helt annat. skinka, makaroner, ärtor och majs var det i.
+ att allt var sönderpepprat. mums.. på storheden åt vi något lite godare,
färska jordgubbar! och så åt vi massa gratisananas, det är så himla gott :)
efter storheden for vi hem till kajsa, spelade 2 omgångar kubb och bara
gjorde ingenting. värmen var så kvävande att vi inte ens orkade baka nåt.
så vi åt lite is och frysta jordgubbar direkt ur påsen.

efter middagen for jag, jenny och kajsa in till stan för att kolla på balen.
eller på baldeltagarna kanske man ska säga. många riktigt fina, andra inte..
sen var det tänkt att vi skulle fara på calles skolavslutning men vi blev så sena
så vi hann inte se något i kyrkan, utan fick nöja oss med att träffa alla utanför.
inte riktigt vad vi tänkt oss, kändes onödigt att farit dit alls. sen åt vi färska
jordgubbar, glass och grädde här hemma, så himla somrigt!

och idag då, först skolavslutning som började halv 10. rektorn höll tal,
elevrådsordf. höll tal, allsång (ta mig till havet), sen stipendieutdelning.
JAG FICK IDROTTSSTIPENDIET!!!! är så himla stolt :D
som grädde på moset (he, he, he) fick jag 500 kr på inter sport.
verkligen behövligt! sen blev det lite sång och lite tårar, dessa powerbalader...
samlingen i klassrummet sen var bra, lasse sjöng för oss (tiotusen röda rosor),
vi fick glass och sen betygen. och när man skulle krama alla brast det igen :'(
ojoj, haha. det kommer kännas riktigt tomt ändå, fast ändå så himla kul att
börja gymnasiet! efter min skolavslutning for vi in till stan för att se när
kusin daniel tog studenten, det om något verkade kul! att få stå och skrika sådär
på en vagn, haha. sen for vi till porsön, åt middag och tårta. hem en snabbis,
byta om och sen cyklade vi in till stan. blev väl inte riktigt vad jag tänkt mig men,
hann åka två karuseller, gå till udden (där det förövrigt varit fest som såg ut att
ha blivit avbruten) och äta dyra hamburgare på max.

och nu ligger jag och gör något jag längtat efter länge, nämligen skriva i sängen.
och nu ska jag göra något jag längtat efter länge, nämligen sova. godnatt.

så söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0