trött?

näe, varför skulle jag vara det egentligen? har ju trots att sovit ca två timmar imorse.
luciavakan var riktigt mysig, vi såg film, fikade en hel del, promenerade till stan, pratade
och allt sånt därnt ni vet. promenerade iväg till skolan idag med linn, jenny och johanna.
riktigt hurtigt där, det tog bara en halvtimme så vi var i god tid till lucia.

ja, luciatåget då. det var ju... mysigt. tyckte som det var allmänt fult ordnat, raderna var
konstiga, lärarna såg skräckinjagande ut med allt skägg, det kunde gärna varit längre
framträdande och så vidare.

dessutom var det inte en alltför bra start på dagen att först inte få plats bland de sköna
stolarna. så jag satte mig på en annan stol precis utanför radens slut. där fick jag tyvärr
inte sitta länge innan en lärare/dylikt knackade mig på axeln och sa att jag inte fick sitta
där pg.a brandrisken, alltså att gången skulle vara fri om det började brinna. fick även
höra att: "du kan ju ta med dig stolen lite längre ner och sitta där istället, där finns det
ju mer plats". så jag släpade stolen ner där jag möttes av ett: "här kan du INTE sitta, du
vill väl inte blockera luciatåget? du kan ju alltid dra stolen över till andra sidan. där finns
det mer plats". men det var jag ju inte särskilt sugen på. det slutade iallafall med att jag
satt precis bredvid mixerbordet (om det nu heter så) tillsammans med skolsköterskan.
exakt som jag hade tänkt med andra ord...

dagen flöt sedan på, juldansen på gympan var sjukt kul! huvudet hängde inte riktigt med
på de andra lektionerna... ska börja avrunda nu, ikväll ska jag nog sy klart min tröja och
kanske om jag ids och orkar fixa min nk-redovisning. fast med tanke på hur mycket jag
sovit ska jag nog vara stolt om jag orkar vara vaken till åtta!

 image57

tack för att ni är bäst tjejer!
luciavaka, fest, filmmys, med er är allting en fröjd.

Kommentarer
Postat av: Sandroow

Söt du är gummsan!

2007-12-13 @ 21:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0