hej från BEIJING

Dag två av vår resa är snart över. Vi landade tryggt i Peking vid 10-snåret igår, och Sima
inledde starkt med att kräkas fem gånger precis efter landning. Kanske inte den bästa 
flygplansmaten där. Sen råkade vi hoppa in i en svarttaxi, få panik och be honom stanna
vid en massa vanliga taxibilar. Känslan när vi släpade väskorna och försökte få kontakt
med någon av de 40 000 taxichaufförerna som stod där som inte kan engelska... Kunde
dock inte hålla mig när Sima frågade en: taxi? och han svarade: no. Klart han hade en taxi.
 
Sen efter det har det flytit på smärtfritt. Vi däckade några timmar på hostlet (som 
faktiskt är fint) innan vi drog oss ut på stan och åt mat för 18 kr och kollade i lite
affärer. Det är fantastiskt skönt då de inte kan engelska för då kan de inte heller
försöka sälja på en grejer. Idag vaknade vi 13.30. Har inte sovit så länge på flera år. Och
nej, då överdriver jag inte. Sist var efter en festkväll hos Fia och då vaknade jag 15.00.
 
Idag blev det med andra ord inte så mycket gjort utan vi köpte varsitt par skor på 
en fejkmarknad och promenerade runt här i vårat område. Käkat lite glass, insekter och
sådär. Ingenting konstigare än så. Får ju faktiskt inte glömma att vi inte har gjort det här
själva utan i sällskap av vår nya kompis Adrian. Japp, han är kille och japp, han är vår
kompis!!!! Känns stort på många plan. Han är även från Tyskland, så jag briljerade lite
med min tyska : Die schlange sonnt sich.
 
Nu ska vi sova, imorgon ska vi upp före tuppen (och alla andra i hela världen känns det som)
och dra på sightseeing. Kinesiska muren och the summer palace. Så ha det så bra mina
vänner nu när ni förmodligen precis ätit middag och väntar på att kvällen ska börja medans
klockan är halv ett här i kinalandet. 

Kommentarer
Postat av: biggan

senaste i helgen biljerade jag med die schlange sonnt sich för några tyskar jag träffa. tyskalena borde vara stolt!!

2013-04-03 @ 21:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0