sportlov

känns very bra att kunna sitta och skriva utan att behöva bekymra sig vad klockan är.
har ändå en hel vecka att disponera fritt!!!!! yiho.

dagen har varit very bra den med. började med sovmorgon vilket  inte var så tokigt.
sen hade vi engelska med snögubben vilket var ganska tokigt. tror inte man kan
göra lektioner tråkigare än hon kan. lunchen var väldigt god, lite jobbigt att
potatisen fastnade i halsen dock, men orkar man inte tugga så får man väl skylla
sig själv.

sista lektionen denna långa dag var projektet, jag och ida jobbade på riktigt bra
så vi kunde gå på sportlov med gott samvete. (iallafall jag, ida får typ aldrig dåligt)
vi bestämde oss för att satsa och tog med oss arbetet när vi fikade, vilket
resulterade i att vi fick en tredje fikakompanion. vårat första intervjuobjekt william.

vi fikade i ca en hel eftermiddag om inte mer. en hel iste gick ner. efter det tog
jag bussen hem och började ladda inför matchen. var på väldigt gott humör så
jag städade rummet, bäddade mamma och pappas säng, hjälpte till med
maten och var allmänt smörig. tror det lyckades för jag fick middag sen.

matchen gick bra resultatmässigt (9-0), jag gjorde till och med mål! riktigt snyggt
var det, skulle passa in bollen framför målet men lyckades träffa baksidan på
målisen så bollen gled in i mål istället. blev själv lika förvånad som alla andra.
sen blev jag även glad av jennys uppmuntrande skratt.

när jag kom hem åt jag, smorde in ansiktet och traskade iväg till jempish house.
där vankades en mysig kväll med kj och värdinnan herself förstås. vi såg film. först
på teven och sen på datorn.

nu sitter jag här, slagfärdig och skriver i min blogg. ska nog ta och flytta mitt pick och
pack till sängen för en hel natts skönhetssömn. kan nog bli rätt nice. natt.

Kommentarer
Postat av: william

korrektur läsning = fusk ? kanske ? :)

2008-02-23 @ 02:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0